جستجو برای:
  • دوره ها
  • فروشگاه
  • مقالات
    • آموزش های میکروتیک
    • آموزش های VoIP
    • آموزش های شبکه
  • دانلودها
    • فایل های میکروتیک
    • فایل های VoIP
    • فریمور سیسکو
  • رزومه مهندس صبری
  • تماس با ما
  • درباره ما
 
  • 05191002065
  • info@afratik.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
افراتیک - مرکز آموزش تخصصی میکروتیک در ایران
  • دوره ها
  • فروشگاه
  • مقالات
    • آموزش های میکروتیک
    • آموزش های VoIP
    • آموزش های شبکه
  • دانلودها
    • فایل های میکروتیک
    • فایل های VoIP
    • فریمور سیسکو
  • رزومه مهندس صبری
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

افراتیک - مرکز آموزش تخصصی میکروتیک در ایرانبلاگمقالاتآموزش های VoIPضبط مکالمه در ایزابل

ضبط مکالمه در ایزابل

10 مرداد 1400
ارسال شده توسط mjsabri
آموزش های VoIP ، مقالات
127 بازدید

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در بسیاری از پروژه‌های VOIP باید آن را تنظیم کنید قابلیت ضبط مکالمه می‌باشد . همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به دلایل متعددی مانند: بررسی عملکرد کارکنان، کیفیت خدمات ارتباط با مشتری، امور آموزشی و غیره مکالمات تلفنی ضبط می‌شود. در سیستم تلفنی ایزابل می‌توانید این قابلیت را برای هر یک از داخلی‌ها به‌صورت جداگانه فعال نمایید و مکالمات موردنظر را در حالت‌های مختلف ضبط کنید.

 

ضبط مکالمه برای داخلی‌های مشخص

برای این که بتوانید سیستم ضبط مکالمه در Issabel را تنها برای چند داخلی مشخص فعال کنید کافیست به تنظیمات Extension مورد نظر در پنل تحت وب مرکز تلفن ویپ خود مراجعه نموده و فیلد‌های ضبط مکالمات را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید . برای ضبط مکالمه یک داخلی کافی است در تنظیمات آن داخلی به بخش  Recording Options برویم و تنظیمات را اعمال کنیم . به صورت پیش فرض تنظیمات ضبط مکالمه یک داخلی فعال نیست و همه تنظیمات روی Don’t Care یا بی اهمیت قرار دارد در این حالت در شرایطی که On Demand Recording فعال باشد با وارد کردن کد *۱ در هر زمان از مکالمه می توان اقدام به ضبط آن مکالمه کرد .

چهار حالت ضبط مکالمه داخلی  در ایزابل در نظر گرفته شده است که هر کدام را می توانیم به سه حالت تنظیم کرد این سه حالت به شرح زیر می باشند

  • Always :در این حالت تمام مکالمات آن وضعیت از داخلی ضبط خواهد شد .
  • Don’t Care : در این حالت مکالمات ضبط نمی شوند ولی با فعال بودن On Demand Recording  و گرفتن کد *۱ می توان مکالمات را ضبط کرد .
  • never :در این حالت به هیچ وجه مکالمات آن وضعیت از داخلی ضبط نخواهد شد .

همانطور که مشاهده می‌کنید شما می‌توانید سیستم ضبط مکالمه را در حالت‌های مختلفی برای داخلی مورد نظر خود فعال کنید . برای تنظیم این فیلد‌ها دقت کنید که تنظیمات را در جهت درستی اعمال کنید .

 

وضعیت های ضبط مکالمه در ایزابل

Inbound External Calls: بدین معناست که مکالمات ورودی به داخلی، از خارج از سرور ایزابل باشد. (خارج از سرور ایزابل یعنی اینکه مکالمه از یک سرور دیگر و یا خط شهری به آن داخلی وصل شده باشد)

Outbound External Calls:  بدین معناست که مکالماتی که از این داخلی به خارج از سرور ایزابل برقرار می شود .

Inbound Internal Calls: به معنای تماس های وارد شده به این داخلی از داخلی های دیگر همان سرور می‌باشد .

Outbound Internal Calls: مربوط به تماس های خارج شده از این داخلی که مقصد آن داخلی های دیگر همان سرور است می باشد .

 

ویژگی Record Priority Policy در ایزابل

این ویژگی به معنای اولویت ضبط مکالمه می باشد ، این ویژگی را با یک مثال توضیح می دهیم تا بهتر متوجه شوید :

فرض کنید برای داخلی ۲۰۱   شما Outbound Internal Calls را روی Always قرار داده اید و در دخلی ۲۰۲ شما Inbound Internal Call  را روی never قرار داده اید ، در مثال ما داخلی ۲۰۱ یک تماس با داخلی ۲۰۲  بر قرار می کند طبق تنظیمات داخلی ۲۰۱  مکالمه باید ضبط شود و طبق تنظیمات داخلی ۲۰۲ مکالمه نباید ضبط شود . در این وضعیت ایزابل به سراغ ویژگی  Record Priority Policy  می رود و هر کدام اولویت بیشتری داشتند طبق تنظیمات آن عمل خواهد کرد . مثلا در مثال بالا اگر Record Priority Policy در داخلی ۲۰۱ روی ۱۰ تنظیم شده باشد و در داخلی ۲۰۲ روی ۵  سیستم اقدام به ضبط مکالمه خواهد کرد.

 

مشا هده مکالمات ضبط شده در ایزابل

برای مشاهده مکالمات ضبط شده در ایزابل کافی است از منوی سمت چپ pbx را انتخاب و سپس از زیر منوی آن Calls Recordings را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده  با کلیک روی دکمه  Show filter به راحتی می توانید مکالمات ضبط شده را مشاهده و جستجو کنید .

 

مسیر فایل های ضبط شده توسط ایزابل

مسیر فایل های ضبط شده توسط ایزابل  /var/spool/asterisk/monitor می باشد که به ازای هر سال نیز یک فولدر با نام آن سال ایجاد می شود. در فولدر سال ، ۱۲ فولدر برای هر ماه و در فولدر  هر ماه ، به تعداد روز های ماه فولدر ایجاد می شود و فایل های صوتی به صورت Wave در آن ها ذخیره می شوند .

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: issabelvoipایزابلتلفن دیجیتالسانترالوویپ
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دانلود فایل sip فریمورCisco 7945-7965

نصب و راه اندازی Hotspot در میکروتیک

قبل از راه اندازی سرویس هات اسپات در میکروتیک، به صورت خلاصه نحوه عملکرد این...

 آموزش Netinstall در میکروتیک

چرا ما نیاز به Netinstall کردن RouterOS در روتربردهای میکروتیک داریم؟ زمانی که کاربر نام...

بروزرسانی روتر میکروتیک – آپدیت RouterOS میکروتیک

در این مقاله قصد داریم به بروزرسانی روتر میکروتیک به صورت دستی (Manual Upgrade) بپردازیم،...

راه های اتصال به روتر میکروتیک

در این قسمت آموزش قصد داریم روش های اتصال به روتر جهت کانفیگ میکروتیک را...

ارسال پیام صوتی برای گروهی از کاربران در ایزابل (Voicemail Blasting)

گاهی اوقات نیاز است که یک پیام خاصی را برای گروهی از کاربران ارسال نمایید،...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش های VoIP
  • آموزش های شبکه
  • آموزش های میکروتیک
  • دانلودها
  • دسته‌بندی نشده
  • فایل های VoIP
  • فایل های میکروتیک
  • فریمور سیسکو
  • مقالات
نوشته‌های تازه
  • دانلود فایل sip فریمورCisco 7945-7965
  • نصب و راه اندازی Hotspot در میکروتیک
  •  آموزش Netinstall در میکروتیک
  • بروزرسانی روتر میکروتیک – آپدیت RouterOS میکروتیک
  • راه های اتصال به روتر میکروتیک
مشاوره رایگان

تلفن تماس 05191002065

ساعات کاری افراتیک از ساعت 9 الی 20 می باشد.

 

درباره افراتیک

ما برند افراتیک را نامگذاری کردیم، زیرا برای ما بهترین علامت های تجاری ساده هستند. مارک ها رشد می کنند در توانایی آنها درک می شود.

فهرست سفارشی
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • دوره های آموزشی
نماد الکترونیک ساماندهی
logo-samandehi
تمامی حقوق برای سایت افراتیک محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت