جستجو برای:
  • دوره ها
  • فروشگاه
  • مقالات
    • آموزش های میکروتیک
    • آموزش های VoIP
    • آموزش های شبکه
  • دانلودها
    • فایل های میکروتیک
    • فایل های VoIP
    • فریمور سیسکو
  • رزومه مهندس صبری
  • تماس با ما
  • درباره ما
 
  • 05191002065
  • info@afratik.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
افراتیک - مرکز آموزش تخصصی میکروتیک در ایران
  • دوره ها
  • فروشگاه
  • مقالات
    • آموزش های میکروتیک
    • آموزش های VoIP
    • آموزش های شبکه
  • دانلودها
    • فایل های میکروتیک
    • فایل های VoIP
    • فریمور سیسکو
  • رزومه مهندس صبری
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

افراتیک - مرکز آموزش تخصصی میکروتیک در ایرانبلاگمقالاتآموزش های VoIPتنظیمات مسیر ورودی در ایزابل

تنظیمات مسیر ورودی در ایزابل

14 مرداد 1400
ارسال شده توسط mjsabri
آموزش های VoIP ، مقالات
119 بازدید

 مسیر ورودی (Inbound Route)

هر تماسی که وارد سیستم تلفنی ایزابل می شود (تماس می تواند از یک خط شهری و یا یک سیستم تلفنی دیگر وارد شود در واقع هر تماسی که از طریق ترانک وارد سیستم تلفنی شود ) باید از طریق یک مسیر ورودی هدایت شود. مسیرهای ورودی می تواند یک مسیر کلی و یا چندین مسیر تفکیک شده باشند. توجه کنید به صورت پیش فرض هیچ مسیر ورودی در سیستم تلفنی ایزابل وجود ندارد و تمامی تماس ها به سمت ایزابل با خطا مواجه می شوند.

 

تعریف DID و CID در ایزابل

این دو متغیر در سیستم های تلفنی بسیار پر کاربرد است و نه تنها در مسیر های ورودی بلکه در بیشتر تنظیمات  باید این دو پارامتر را مقداردهی کنیم. هر خط تلفن که به سمت شما یک تماس ارسال می کند دو پارامتر را نیز با خود به همراه دارد یکی DID و دیگری CID .

DID مخفف عبارت Direct Inward Dialing می باشد که به معنای شماره گیری مستقیم داخلی است ، در واقع این شماره به ما اطلاع می دهد که تماس از کدام خط به سمت ما  می آید و برای راحتی کار معمولا DID با شماره همان خط یکی است ، متاسفانه در خطوط آنالوگ DID ارسال نمی شود و ما در تنظیمات Gateway و یا کارت تلفنی باید این DID را ایجاد کرده و به سیستم تلفنی تحویل دهیم تا مشخص باشد تماس از کدام خط وارد سیستم تلفنی می شود.

CID هم مخفف caller identification  می باشد که به معنای شناسه تماس گیرنده است ، در سیستم های تلفنی این شماره در واقع همان شماره تماس گیرنده می باشد.

 

تنظیمات مسیرهای ورودی در ایزابل

برای اضافه کردن یک مسیر ورودی ابتدا وارد PBX می شویم و سپس از منوی سمت چپ گزینه Inbound Route را انتخاب می کنیم ، در پنجره باز شده از منوی سمت راست گزینه Add Incoming Route  را انتخاب می کنید

 

طبق روند قسمت های قبل صرفا گزینه های پرکاربرد را توضیح خواهیم داد:

۱-Description : در این قسمت یک نام برای مسیر ورودی تعیین می کنید ، این نام صرفا جهت شناسایی مسیر توسط شماست و کاربرد دیگری ندارد.

۲- DID Number :  مهم ترین قسمت در تنظیمات مسیر های ورودی می باشد ، در این قسمت مشخص خواهید کرد که تماس از کدام خط وارد شده است ( البته زمانی که مسیر تماس از خطوط مختلف متفاوت است این پارا متر مقداردهی می شود)

۳- CallerID Number : شماره تماس گیرنده را مشخص می کنید فرض کنید لازم دارید در صورتی که از یک شماره تلفن خاص مسیر متفاوتی داشته باشید این پارامتر را مقدار دهی می کنید.

۴- Music On Hold  : شما می توانید در این قسمت موزیک انتظار مورد نظر خود را برای مسیر ورودی مشخص کنید.

۵- Call Recording :  شما می توانید تماس های ورودی را ضبط کنید ، و یا از ضبط آنها جلوگیری کنید ، توجه کنید که این قسمت به ضبط مکالمه در داخلی الویت دارد.

۶- Set Destination : در این قسمت هم می توان مقصد تماس را مشخص کنید ، این مقصد می تواند هر کجا در مر کز تلفن ایزابل باشد.

 

مثالی در باره کاربرد DID و CID در مسیر ورودی

فرض کنید مدیر شرکت از شما خواسته است در صورتی که از منزل ایشان با شماره تلفن XXXXXXXX با  هر شماره ای از شرکت تماس گرفته شد تماس مستقیم به داخلی ایشان وصل شود، در این حالت  مقدار CID برابر XXXXXXXX  و DID را خالی می گذاریم و مقصد تماس را داخلی مدیر در نظر می گیریم

حال فرض کنید مدیر از شما می خواهد که یک خط اختصاصی به ایشان نسبت دهید یعنی هر کسی با خطی از شرکت که شماره آن YYYYYYYY است تماس گرفت مستقیم به ایشان وصل شود در این حالت مقدار DID برابر YYYYYYYY و مقدار CID را خالی می گذاریم و مقصد تماس را داخلی ایشان در نظر می گیریم.

نکته: در صورتی که یک مسیر ورودی شامل DID و CID نشود یعنی این دو مقدار خالی باشد تمامی تماس ها از طریق این مسیر هدایت خواهند شد.

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: InboundInbound RouteissabelIVRvoipایزابلتلفن دیجیتالسانترالوویپویپ
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دانلود فایل sip فریمورCisco 7945-7965

نصب و راه اندازی Hotspot در میکروتیک

قبل از راه اندازی سرویس هات اسپات در میکروتیک، به صورت خلاصه نحوه عملکرد این...

 آموزش Netinstall در میکروتیک

چرا ما نیاز به Netinstall کردن RouterOS در روتربردهای میکروتیک داریم؟ زمانی که کاربر نام...

بروزرسانی روتر میکروتیک – آپدیت RouterOS میکروتیک

در این مقاله قصد داریم به بروزرسانی روتر میکروتیک به صورت دستی (Manual Upgrade) بپردازیم،...

راه های اتصال به روتر میکروتیک

در این قسمت آموزش قصد داریم روش های اتصال به روتر جهت کانفیگ میکروتیک را...

ارسال پیام صوتی برای گروهی از کاربران در ایزابل (Voicemail Blasting)

گاهی اوقات نیاز است که یک پیام خاصی را برای گروهی از کاربران ارسال نمایید،...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش های VoIP
  • آموزش های شبکه
  • آموزش های میکروتیک
  • دانلودها
  • دسته‌بندی نشده
  • فایل های VoIP
  • فایل های میکروتیک
  • فریمور سیسکو
  • مقالات
نوشته‌های تازه
  • دانلود فایل sip فریمورCisco 7945-7965
  • نصب و راه اندازی Hotspot در میکروتیک
  •  آموزش Netinstall در میکروتیک
  • بروزرسانی روتر میکروتیک – آپدیت RouterOS میکروتیک
  • راه های اتصال به روتر میکروتیک
مشاوره رایگان

تلفن تماس 05191002065

ساعات کاری افراتیک از ساعت 9 الی 20 می باشد.

 

درباره افراتیک

ما برند افراتیک را نامگذاری کردیم، زیرا برای ما بهترین علامت های تجاری ساده هستند. مارک ها رشد می کنند در توانایی آنها درک می شود.

فهرست سفارشی
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • دوره های آموزشی
نماد الکترونیک ساماندهی
logo-samandehi
تمامی حقوق برای سایت افراتیک محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت