جستجو برای:
  • دوره ها
  • فروشگاه
  • مقالات
    • آموزش های میکروتیک
    • آموزش های VoIP
    • آموزش های شبکه
  • دانلودها
    • فایل های میکروتیک
    • فایل های VoIP
    • فریمور سیسکو
  • رزومه مهندس صبری
  • تماس با ما
  • درباره ما
 
  • 05191002065
  • info@afratik.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
افراتیک - مرکز آموزش تخصصی میکروتیک در ایران
  • دوره ها
  • فروشگاه
  • مقالات
    • آموزش های میکروتیک
    • آموزش های VoIP
    • آموزش های شبکه
  • دانلودها
    • فایل های میکروتیک
    • فایل های VoIP
    • فریمور سیسکو
  • رزومه مهندس صبری
  • تماس با ما
  • درباره ما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

افراتیک - مرکز آموزش تخصصی میکروتیک در ایرانبلاگمقالاتآموزش های VoIPتنظیمات مسیر خروجی در ایزابل

تنظیمات مسیر خروجی در ایزابل

14 مرداد 1400
ارسال شده توسط mjsabri
آموزش های VoIP ، مقالات
139 بازدید

در یکی از قسمت های قبل به بررسی Trunk پرداختیم از آنجایی که مثال های عملی درباره ترانک نیاز به دانستن مفهوم Outbound Route دارد در این قسمت از آموزش ایزابل به Outbound route می پردازیم.

مسیر خروجی (Outbound route)

همانطور که از نامش مشخص است مسیر خروجی برای تماس ها را Outbound route می گویند این مسیر می تواند تماس ها را به خارج از سرور ایزابل هدایت کند.

اولویت تماس در ایزابل

قبل از اینکه به سراغ مسیر خروجی برویم ابتدا باید الویت بندی ها را در ایزابل بدانیم .وقتی یک شماره روی تلفن گرفته می شود ابتدا ایزابل به سراغ کدهای عملیاتی خود می رود (این کد ها برای امور خاص ایزابل استفاده می شوند مثل کد شنیدن صندوق صوتی )، در صورتی که کدهای عملیاتی نباشد به سراغ داخلی ها می رود اگر شماره گرفته شده جزو داخلی ها هم نباشد آن را به مسیر خروجی منتقل می کند. در واقع مسیر خروجی چیزی شبیه gateway در شبکه های کامپیوتری می باشد.

 

نحوه تعریف مسیر خروجی

برای تعریف یک مسیر خروجی بعد از وارد شدن به BPX Configuration از منوی سمت چپ Outbound Route را انتخاب می کنیم . سپس از منوی سمت راست گزینه add route را انتخاب می کنیم.

 

تنظیمات تماس خروجی

مانند آموزش های قبل فقط قسمت های کاربردی تر را توضیح می دهیم.

Route Name: نام مسیر خروجی را درج می کنیم .

Dial Patterns that will use this Route : این قسمت مهمترین بخش در تماس خروجی است که به تفصیل به آن می پردازیم.

در این قسمت یک الگو برای شماره ای که می خواهد خارج شود باید در نظر بگیرید در صورتی که شماره گرفته شده با این الگو تطبیق پیدا کند توسط مسیر خروجی هدایت می شود .

Prepend: این قسمت در تطبیق شماره نقشی ندارد ولی اگر شماره توسط بقیه قسمت ها تطبیق پیدا کند عدد داخل Prepend به اول شماره گرفته شده اضافه شده و سپس توسط مسیر خروجی هدایت می شود .

Prefix: این قسمت در تطبیق شماره نقش دارد و در صورتی که شماره با الگو منطبق شود این قسمت از شماره حذف شده و سپس شماره توسط مسیر خروجی هدایت می شود .

Match pattern: این قسمت برای تطبیق شماره استفاده می شود . در این قسمت می توان از علائم اختصاری استفاده کرد. علایم اختصاری Match Pattern:

X: به معنای هر عددی از ۰ تا ۹ می باشد.

Z: به معنای هر عددی از ۱ تا ۹ می باشد.

N: به معنای هر عددی از ۲ تا ۹ می باشد.

[]: هر عددی که داخل براکت باشد ، اگر بخواهیم از رنج اعداد استفاده کنیم بین آنها علامت “-” می گذاریم. به عنوان مثال عبارت [۱۲۳۷-۹] به معنای اعداد ۱ و ۲ و ۳ و ۷ و ۸ و ۹ می باشد.

. : به معنای هر عددی به هر تعدادی.

تا اینجا واضح است که اگر هیچ محدودیت و یا شماره خاصی نداریم کافی است داخل match pattern فقط یک “.” بگذاریم در این حالت ایزابل هر شماره ای را که داخل خودش پیدا نکند توسط مسیر خروجی به بیرون منتقل می شود.

توجه داشته باشید که یک مسیر خروجی پیشفرض در ایزابل به نام Outsid_9 وجود دارد که هر شماره ای با پشوند ۹ را به مسیر خروجی هدایت میکنه.

CallerId: این قسمت هم مربوط به تطبیق شماره نمی شود و فقط به سیستم اعلام می کند که این الگو فقط زمانی که این داخلی شماره گیری کرده است اعتبار دارد. در صورتی که این مقدار خالی باشد این الگو برای همه داخلی ها معتبر است.

شایان ذکر است که می توانید بی نهایت الگو برای هر مسیر خروجی تعریف کنید.

 

مثال کاربردی:

فرض کنید یک تلفن نرم افزاری روی تلفن همراه خود نصب کرده اید و این تلفن نرم افزاری را به سرور ایزابل با داخلی ۴۰۷به عنوان یک داخلی متصل کرده اید و می خواهید شماره از مخاطبانتان را که به صورت ۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷+ در تلفن همراهتان ذخیره شده است را شماره گیری کنید.

واضح است که اگر این شماره را شماره گیری کنید تلفن ثابت این شماره را اشتباه می داند، برای رفع این مشکل

Dial Patterns را باید به شکل زیر تعریف کنیم:

می دانیم که باید مقدار ۹۸+ از اول شماره حذف و بعد از آن یک ۰  اضافه شود و سپس شماره ارسال شود

برای این منظور مقادیر بدین شکل خواهند بود:

Prepend=0

Prefix=+98

Match pattern=XZ.

Callerid=407

Trunk Sequence for Matched Routes: واضح است که مسیر خروجی فقط تماس را هدایت میکند ولی انتقال تماس توسط Trunk انجام می شود . در این قسمت شما می توانید ترانک مورد نظر جهت انتقال تماس را مشخص کنید

شایان ذکراست که شما می توانید چندین ترانک را به ترتیب معرفی کنید و مسیر خروجی به ترتیب تماس ها را به ترانک ها منتقل می کند و اگر ترانک بالاتر در دسترس نباشد و یا مشغول باشد تماس را به ترانک بعدی منتقل می کند.

نکته: مسیر خروجی دارای اولویت می باشد و تماس ارسالی در صورتی که با اولین مسیر خروجی تطبیق پیدا کند خارج می شود . شما می توانید در ایزابل مسیر های خروجی را به وسیله DRAG & DROP جا به جا کنید.

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: issabelIVROutbound Routevoipترانکتلفنتلفن دیجیتالسانترالوویپویپ
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دانلود فایل sip فریمورCisco 7945-7965

نصب و راه اندازی Hotspot در میکروتیک

قبل از راه اندازی سرویس هات اسپات در میکروتیک، به صورت خلاصه نحوه عملکرد این...

 آموزش Netinstall در میکروتیک

چرا ما نیاز به Netinstall کردن RouterOS در روتربردهای میکروتیک داریم؟ زمانی که کاربر نام...

بروزرسانی روتر میکروتیک – آپدیت RouterOS میکروتیک

در این مقاله قصد داریم به بروزرسانی روتر میکروتیک به صورت دستی (Manual Upgrade) بپردازیم،...

راه های اتصال به روتر میکروتیک

در این قسمت آموزش قصد داریم روش های اتصال به روتر جهت کانفیگ میکروتیک را...

ارسال پیام صوتی برای گروهی از کاربران در ایزابل (Voicemail Blasting)

گاهی اوقات نیاز است که یک پیام خاصی را برای گروهی از کاربران ارسال نمایید،...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش های VoIP
  • آموزش های شبکه
  • آموزش های میکروتیک
  • دانلودها
  • دسته‌بندی نشده
  • فایل های VoIP
  • فایل های میکروتیک
  • فریمور سیسکو
  • مقالات
نوشته‌های تازه
  • دانلود فایل sip فریمورCisco 7945-7965
  • نصب و راه اندازی Hotspot در میکروتیک
  •  آموزش Netinstall در میکروتیک
  • بروزرسانی روتر میکروتیک – آپدیت RouterOS میکروتیک
  • راه های اتصال به روتر میکروتیک
مشاوره رایگان

تلفن تماس 05191002065

ساعات کاری افراتیک از ساعت 9 الی 20 می باشد.

 

درباره افراتیک

ما برند افراتیک را نامگذاری کردیم، زیرا برای ما بهترین علامت های تجاری ساده هستند. مارک ها رشد می کنند در توانایی آنها درک می شود.

فهرست سفارشی
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • دوره های آموزشی
نماد الکترونیک ساماندهی
logo-samandehi
تمامی حقوق برای سایت افراتیک محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت