آشنایی با تقویم و دفترچه تلفن در ایزابل

در این قسمت قصد داریم به آموزش Agenda در مرکز تلفن ایزابل بپردازیم. Agenda در لغت به معنای دستور کار میباشد. ماژول agenda از طریق منوی سمت چپ قابل دسترس است ، این ماژول شامل دو قسمت می باشد: یکی بخش تقویم و دیگری بخش دفترچه تلفن. در ادامه تنظیمات مربوط به تقویم و دفترچه تلفن در ایزابل را بهصورت جامع و تصویری موردبررسی قرار خواهیم داد.
تقویم در ایزابل
یکی از بخشهای AGENDA تقویم یا Calendar است، با کلیک روی این گزینه یک تقویم مشاهده خواهید کرد. متأسفانه این تقویم تنها بهصورت میلادی قابلاستفاده است. میتوانیم در این تقویم رویدادهای خود را ثبت کنیم تا مرکز تلفن ایزابل در زمان موردنظر، رویداد را به ما یادآوری نماید. برای استفاده از این قابلیت کافیست روی Create new Event در بالای تقویم کلیک کنیم تا صفحهٔ ذیل برایمان نمایش داده شود.
در این صفحه یک نام و یا یک توضیح برای رویداد موردنظر خود تعیین میکنیم. بهعنوانمثال این رویداد میتواند یادآور یک جلسه یا کنفرانس کاری باشد. همچنین میتوانیم با کلیک روی بخش Configure a phone call number شماره خود را برای یادآوری رویداد وارد کنیم و یا مدت زمانی که قبل از شروع رویداد باید به ما یادآوری شود را تعیین کنیم. در این قسمت حتی میتوانیم یک ایمیل برای یادآوری وارد کنیم تا پیام یادآوری را به ایمیل ما ارسال کند.
در قسمت Test to speech میتوانیم یک متن وارد کنیم تا مرکز تلفن ایزابل در زمان یادآوری آن را برای ما بخواند. البته برای استفاده از این قابلیت باید موتور تبدیل متن به گفتار مرکز تلفن ایزابل روشن باشد. برای این کار باید به مسیر PBX->TOOLS->FESTIVAL مراجعه و تنظیمات را انجام دهیم.
دفترچه تلفن در ایزابل
قسمت بعدی ماژول Agenda یک دفتر تلفن می باشد که می توانید مخاطبین خود را در آن وارد کنید و از طریق آن به راحتی با مخاطبین خود در تماس باشید . روش کار آن بدین شکل است که بعد از جستجوی مخاطب در این دفترچه تلفن فقط کافیست روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا ابتدا داخلی شما زنگ بخورد و سپس تماس با مخاطب شما برقرار شود . هر چند این ماژول بسیار کاربردی است ولی با چند بار استفاده متوجه خواهید شد که به دلیل نا کارآمد بودن قسمت جست و جو عملاً بلا استفاده می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید