جستجو برای:
سبد خرید 0
  • دوره ها
    • سیسکو
    • مجازی سازی
    • میکروتیک
    • VoIP
  • مقالات آموزشی
    • سیسکو
    • میکروتیک
    • مجازی سازی
    • مایکروسافت
    • کریو
    • لینوکس
  • محصولات
  • رویدادها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • ویدیوها
    • ستون چهارم

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 05191002065
  • info@afratik.ir
  • خرید قالب
  • درباره ما
  • اخبار
0
افراتیک | مرکز آموزش های کاربردی شبکه
  • دوره هاداغ
    • سیسکو
    • مجازی سازی
    • میکروتیک
    • VoIP
  • مقالات آموزشی
    • سیسکو
    • میکروتیک
    • مجازی سازی
    • مایکروسافت
    • کریو
    • لینوکس
  • محصولات
  • رویدادها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • ویدیوها
    • ستون چهارم
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

افراتیک | مرکز آموزش های کاربردی شبکهاخبارآموزش هاVoIPHosted PBX چیست و چه تفاوتی با سرویس‌های معمول VoIP دارد؟

Hosted PBX چیست و چه تفاوتی با سرویس‌های معمول VoIP دارد؟

7 اسفند 1399
ارسال شده توسط آرزو صبری
VoIP, آموزش ها

ارتباط همواره یکی از مهم‌ترین و موثرترین عناصر در موفقیت یا شکست هر کسب و کاری است. ممکن است شرکتی به دلیل راه‌های ارتباطی محدودی که دارد، مشتریان بسیاری را از دست بدهد و یا با استفاده از یک سیستم ارتباطی قوی و مطمئن، بتواند مشتریان جدید جذب کند. اینجا است که نیاز به یک سیستم تلفن ثابت سازمانی احساس می‌شود.

امروزه تلفن ثابت سازمانی شرکت‌ها از سرویس ویپ (VoIP) برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند. سیستم تلفن ویپ (VoIP) تماس‌ها را بر بستر اینترنت برقرار می‌کند و نیاز به سرور و تجهیزات در سمت مشترک دارد که طبیعتا هزینه‌های بالایی را هم در بخش خرید و هم نگهداری به سازمان‌ها تحمیل می‌کند. در حالی که Hosted PBX یک سرویس تلفن اینترنتی تحت شبکه است که میزبانی آن توسط یک سرویس‌دهنده VoIP انجام می‌شود و درواقع زیرساخت آن بر بستر ابر است.

 

Hosted PBX چیست؟

Hosted PBX یک سیستم ارتباطی بر مبنای ابر (Cloud) است. با استفاده از این سیستم، بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت و صرف وقت و هزینه زیاد برای نگهداری از آن می‌توانید از سرویس تلفن ثابت سازمانی تحت شبکه برخوردار شوید. به عبارت دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس مسئولیت نگهداری از امکانات موردنیاز برای این شبکه ارتباطی را بر عهده دارند.

این سرویس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شرکت‌های کوچک و متوسط است. زیرا با هزینه کم می‌توانند به تعداد موردنیاز خود شماره داخلی اضافه کنند و یا کم کنند. مالکیت این خط تلفن دائمی است و در صورت جابجایی به راحتی امکان استفاده از همان خط در هر نقطه‌ جغرافیایی وجود دارد.  Hosted PBX یکی از بهترین راهکارها برای کاربرانی است که قصد دارند به صورت دورکاری با شرکتی همکاری کنند.  این سرویس تلفن اینترنتی با پشتیبانی از پنل وب و اپلیکیشن موبایل به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند در هر نقطه‌ای با تلفن سازمانی خود در تماس باشند.

 

تفاوت بین سرویس Hosted PBX و VoIP

ماهیت این دو سرویس شبیه به هم است. در واقع hosted PBX یک سرویس تلفنی بر پایه VoIP است و برای کسب و کارها طراحی شده است. ولی در سرویس  hosted PBX سازمان سرور خود را از میزبانی خارج از سازمان خود تهیه می‌کنند و در نتیجه هزینه سرور و نگهداری از آن حذف می‌شود. به عبارت دیگر هزینه‌هایی از جمله تهیه و نگهداری سرور، پشتیبانی، برق، UPS، محافظت در برابر حمله‌های سایبری و غیره را شامل نمی‌شود.

به طور خلاصه Hosted PBX یک سیستم تماس ابری است، در حالیکه VoIP در واقع یک روش برای برقراری تماس است. در واقع می‌توان گفت تمام سرویس‌های hosted PBX به نوعی سرویس تلفن اینترنتی VoIP هستند، اما عکس آن صادق نیست. به عبارت دیگر، سرویس‌های VoIP دیگری نیز برای کاربران طراحی شده است و تمامی سیستم‌های VoIP را نمی‌توان یک hosted PBX دانست. همچنین در سرویس ویپ تنظیمات و کانفیگ سرویس بر عهده خود شرکت است اما اگر از روش Hosted PBX استفاده کنید نیازی به تنظیمات و دستگاه فیزیکی مرتبط با مرکز تلفنی در شبکه ندارید و تنها به یکی از دیوایس‌ها نظیر آی‌پی‌فون، پنل وب و یا اپلیکیشن موبایل و یک اینترنت پرسرعت نیاز دارید. Hosted PBX برای شرکت‌های کوچک و استارتاپی انتخاب مناسبی است. زیرا هزینه‌ کمی دارد. اما اگر شرکت بزرگی دارید که یک نیروی فنی در آن حضور دارد، بهتر است از سرویس ویپ استفاده کنید تا کنترل بیشتری بر سیستم داشته باشید.

برچسب ها: Cloudhosted PBXVoIPویپ
بعدی PBX چیست و چه تفاوتی با سرویس تلفن سنتی دارد؟
قبلی تلفن اینترنتی نکسفون؟؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • VoIP
  • آموزش ها
  • بدون دسته بندی
  • میکروتیک
برچسب‌ها
ATA Cloud hosted PBX hotspot IP IP PBX Ip Phone Mikrotik PBX Routerboard RouterOS SIP SIP Trunk VMware VoIP Winbox آنالوگ الاستیک امنیت ایزابل اینترنت دیجیتال رایانش ابری روتر روتربردها روتربورد سانترال سخت افزار سیستم عامل سیپ ترانک شبکه فایروال فناوری مجازی میکروتیک نکسفون نکسفون پرایم وایرلس ویپ
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
هدف ما :

 

ما در افراتیک تمام تلاشمان را برای تولید آموزش های کاربردی انجام می دهیم.

  • خراسان رضوی - سبزوار
  • 05191002065
نماد الکترونیک :
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.

تمام حقوق این وب سایت برای افراتیک محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
http://afratik.ir/?p=2095
لیست علاقه مندی ها 0
صفحه لیست علاقه مندی را باز کنید به خرید ادامه دهید
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

VoIP

[1 دوره]

تجهزات شبکه

[3 محصول]

دوره های شبکه

[1 دوره]

میکروتیک

[3 محصول]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

    افراتیک

    الان در دفتر هستیم.

    با ما تماس بگیرید.

    تلفن تماس

    051-91002065

    پست الکترونیک

    info@afratik.ir