راه اندازی صندوق صوتی در ایزابل و الستیکس

شما در مرکز تلفن ایزابل می‌توانید برای هر یک از داخلی‌های موجود یک صندوق صوتی مستقل ایجاد نمایید تا در زمان‌های خاص تعریف شده، تماس‌های ورودی به آن داخلی، به سمت سیستم صندوقی صوتی یا پیام‌گیر هدایت شوند تا کاربر موردنظر بتواند از طریق تلفن، پنل تحت وب یا ایمیل به پیام‌های خود گوش دهد.

فعال سازی سرویس صندوق صوتی در ایزابل

برای فعال‌سازی این قابلیت در ایزابل می‌بایستی به‌صورت تک‌به‌تک به تنظیمات داخلی‌های موردنظر واردشده و از زیر منوی PBX در بخش Voicemail گزینهٔ Status را در حالت Enable قرار دهیم.

فیلدهای تنظیمات:

• Voicemail password: رمز ورود به صندوق صوتی است که باید به‌صورت عدد وارد شود.

• Email Address: آدرس ایمیلی که مرکز تلفن ایزابل پیام‌های دریافتی را به آن ارسال کند.

• Email Attachment: در این بخش شما می‌توانید تعیین کنید که آیا فایل صوتی ذخیره شده نیز به ایمیل ارسالی پیوست شود یا خیر؟

• Delete Voicemail: درصورتی‌که این مقدار را روی Yes قرار دهید، مرکز تلفن پس از ارسال ایمیل به مخاطب فایل ضبط شده را از روی سیستم حذف خواهد کرد.

• Play DID: درصورتی‌که این گزینه را فعال نمایید سیستم شماره تماس گیرنده را به اول فایل صوتی اضافه می‌کند.

• Play Envelope: در صورت فعال بودن این گزینه، سیستم تاریخ و ساعت تماس را به ابتدای فایل صوتی اضافه می‌کند.

شرط انتقال تماس‌های دریافتی به صندوق صوتی در ایزابل

اکنون تنظیمات لازم برای ارسال تماس دریافتی به سمت صندوق صوتی را در بخش Optional Destination در تنظیمات داخلی انجام می‌دهیم. همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، در این بخش می‌توانید در صورت پاسخگو نبودن، مشغول بودن و یا در دسترس نبودن داخلی تماس را به نقاط دیگر هدایت کنید.

گوش دادن به پیام‌های ضبط شده

برای گوش دادن به پیام‌های ضبط شده توسط ایزابل بایستی از کدهای ویژه استفاده نمایید. درصورتی‌که از تلفن خودتان استفاده می‌کنید با شماره‌گیری ۹۷* وارد بخش صندوق صوتی شده و پس از واردکردن رمز عبور تعیین‌شده به پیام‌های صندوق صوتی خود گوش دهید. اگر می‌خواهید از تلفن شخص دیگری برای گوش دادن به پیام‌ها استفاده کنید باید ابتدا شماره ۹۸* را گرفته و در مرحلهٔ بعد شماره داخلی و رمز عبور خود را وارد نمایید تا پیام‌های ضبط‌شده برای شما پخش شود.

دسترسی به پیام‌های صندوق صوتی با پنل تحت وب

برای این کار ابتدا وارد پنل تحت وب مرکز تلفن ایزابل می‌شویم. سپس از زیر منوی PBX به بخش Voicemail رفته تا به‌تمامی پیام‌های صندوق صوتی دسترسی داشته باشیم.

آموزش نحوه راه‌اندازی صندوق صوتی در مرکز تلفن ایزابل در همین نقطه به پایان می‌رسد. در صورت وجود هرگونه سؤال می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها با کارشناسان فنی ویپ تیک در ارتباط باشید.

تنظیمات برای الستیکس با ایزابل یکسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *