فیچر کدهای ایزابل و الستیکس

فیچر کدها، کدهای هستند که به کمک انها یک ویژگی روی یک داخلی فعال یا غیرفعال می شود و نیاز نیست برای تنظیم ان ها به محیط مدیریتی تحت وب ایزابل و یا الستیکس لاگین کنیم و کاربر می تواند از طریخ داخلی که در اختیار دارد ان ها را شماره گیری کرده و سرویس مود نظر را روی خط خود فعال و یا غیر فعال کند.

کاربر می تواند با تلفن آنالوگ، IPPhone و یا Softphone که در اختبار دارد کدها را استفاده نماید ودر نحوه استفاده از این کدها خللی وارد نمی گردد. لازم به ذکر است این کدها می تواند توسط مدیر سیستم تغییر یافته به کدهای ویژه جدیدی تبدیل گردد.

عنوانکدهاعملکردتوضیحات
لیست سیاه (Blacklist)
Blacklist a number  *30 قرار دادن شماره در لیست سیاه زمانی که می خواهیم برای یک شماره، در برقراری تماس با داخلی خود، محدودیت ایجاد نماییم
Blacklist the last caller *32 قرار دادن آخرین تماس گیرنده در لیست سیاهزمانی که می خواهیم آخرین تماسی که داشته این را به لیست سیاه اضافه نماییم
Remove a number from the blacklist  *31خروج یک شماره از لیست سیاهبرای پاک کردن یک شماره تماس از لیست سیاه از این کد استفاده می کنیم
دایورت تماس (Call Forward)
Call Forward All Activate *72  فعال سازی انتقال تمامی تماس ها    *72  شماره مقصد را وارد نمایید + #  
Call Forward All Deactivate *73 غیر فعال سازی انتقال تمامی تماس ها   *73  
Call Forward All Prompting Deactivate *74 تغییر وضعیت فوروارد تمامی تماس ها زمانی که می خواهیم کلیه فوروارد ها از حالت فعلی تغییر یابند 
 Call Forward Busy Activate*90 انتقال تماس در صورت اشغال بودن    *90  شماره داخلی خود را وارد نمایید + # شماره داخلی مقصد که می خواهید تمامی تماس ها به آن انتقال پیدا کند  + #  
Call Forward Busy Deactivate *91 غیر فعال سازی انتقال تماس در صورت اشغال بودن   *91  
Call Forward Busy Prompting Deactivate *92 تغییر وضعیت فوروارد های اشغالی زمانی که می خواهیم فوروارد های اشغالی از حالت فعلی تغییر یابند  
Call Forward No Answer/Unavailable Activate *52 انتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن    *52  شماره داخلی خود را وارد نمایید + # شماره داخلی مقصد که می خواهید تمامی تماس ها به آن انتقال پیدا کند  + #  
Call Forward No Answer/Unavailable Deactivate*53 غیر فعال کردن انتقال تماس در صورت عدم پاسخگویی و یا غیر فعال بودن  *53  
 Call Forward Toggle *740تغییر وضعیت فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی  زمانی که می خواهیم فوروارد ها در حالت عدم پاسخگویی از حالت فعلی تغییر یابند 
انتظار مکالمه (Call Waiting)
Call Waiting – Activate *70 فعال کردن پشت خطی   *70  
Call Waiting – Deactivate *71 غیر فعال کردن پشت خطی   *71  
تنظیمات هسته نرمافزاری Core   
 Asterisk General Call Pickup *8پاسخگویی تماس داخلی دیگردر زمانی که میخواهیم پاسخگوی تماس داخلی دیگری باشیم که در حال زنگ خوردن است 
 ChanSpy555  شنود داخلیشنود یا گوش دادن به مکالمه یک داخلی دیگر (توصیه می شود در حالت کلی این گزینه غیر فعال باشد) 
 Directed Call Pickup**  پاسخگویی به تماس داخلی دیگر داخلی مورد نظر **         پاسخگویی به تماس یک داخلی خاص 
 In-Call Asterisk Attended Transfer*2 انتقال تماس (ترانسفر) با هماهنگی مقصد   *2  شماره داخلی مقصد (هماهنگی با مقصد)ث   
 In-Call Asterisk Blind Transfer## انتقال تماس به صورت مستقیم (بدون هماهنگی با مقصد)   ##  شماره داخلی مقصد   
 In-Call Asterisk Disconnect Code **قطع کد در زمان مکالمه غیرفعال کردن کد در زمان مکالمه 
 In-Call Asterisk Toggle Call Recording*1  تغییر وضعیت ضبط مکالمه تماس تغییر وضعیت ضبط مکالمه داخلی در حین مکالمه
 Simulate Incoming Call7777  شبیه ساز تماس ورودی زمانی که میخواهیم تماس ورودی به سیستم را شبیه سازی نماییم    7777
 User Logoff*12 خروج کاربر   *12     خروج کاربر از صف تماس
 User Logon*11 ورود کاربر   *11     ورود کاربر به صف تماس 
 ZapBarge 888
Dictation    
Email completed dictation *35 
 Perform dictation*34 
(Do-Not-Disturb (DND)) حالت مزاحم نشوید   
DND Activate  *78فعال سازی حالت مزاحم نشوید    *78  زمانی که می خواهیم در صورتی که تماسی با ما گرفته می شود   گوشی تلفن زنگ نخورد
 DND Deactivate *79 غیر فعال نمودن حالت مزاحم نشوید   *79  
 DND Toggle*76 تغییر وضعیت حالت مزاحم نشوید زمانی که میخواهیم حلت مزاحم نشوید را تغییر وضعیت دهیم 
 تنظیمات فکس (Fax Configuration)    
 Dial System FAX 666 تماس با فکس
من را دنبال کن (Follow Me)    
 Findme Follow Toggle*21  دنبال نمودن تماسزمانی که می خواهیم در صورتی که برای تعدادی زنگ پاسخگوی داخلی خود نبودیم تماس به داخلی جدیدی انتقال یابد 
Gabcast    
 Connect to Gabcast*422 
Info Services    
Call Trace *69 ردیابی تماستست نمودن صحت برقراری تماس 
 Directory #فهرست راهنما فهرست شماره های تماس
 Echo Test *43تست اکو   *78  انجام تست اکو   
 Speak Your Exten Number*65 اعلام شماره داخلی شما   *65 اعلام شماره داخلی شما  
 Speaking Clock *60اعلام ساعت   *60 اعلام ساعت  
فراخوانی و پیجینگ (Paging and Intercom)    
 Intercom prefix*80  وصل شدن به پیجینگپخش پیام با شماره گیری شماره پیجینگ 
 User Intercom Allow *54 فعال کردن پیجینگ برای داخلیاجازه پخش پیج روی این داخلی
 User Intercom Disallow *55 عیر فعال کردن پیجینگ برای داخلیمسدود نمودن پخش پیج روی این داخلی 
دفترچه تماس (Phonebook Directory)    
 Phonebook dial-by-name directory 411شماره گیری دفترچه تلفن بر اساس نام افراد شماره گیری داخلی با استفاده از دفترچه تماس ساخته شده در free pbx
صف تماس (Queues)    
 Queue Toggle*45 تغییر وضعیت صف
ضبط مکالمات (Recordings)    
 Check Recording*99چک نمودن صدای ضبط شدهزمانی که می خواهیم صدای ضبط شده روی سیستم تلفنی را گوش دهیم
 Save Recording*77ذخیره صدای ضبط شده زمانی که می خواهیم صدای ضبط شده روی سیستم تلفنی را ذخیره نماییم
شماره گیری سریع (Speed Dial Functions) 
 Set user speed dial*75تنظیم کاربران شماره گیری سریعاضافه نمودن یک داخلی به لیست شماره گیری سریع 
Speeddial prefix *0پیشوند شماره گیری سریع
در صورتیکه شماره ۱ برای شماره گیری سریع با داخلی ۱۰۱ در نظر گرفتیم با شماره گیری *۰ عدد ۱ را شماره گیری می نماییم

پیام گیر (Voicemail)
Dial Voicemail*98شماره گیری صندق صوتی
My Voicemail*97صندق صوتی من

2 پاسخ به “فیچر کدهای ایزابل و الستیکس”

  1. سلام
    اگر بخواهم در صورتی که یک شماره خاص داخلی وقتی تماس گرفت به موبایلم دایورت شود( نه همه تماس های ورودی) چگونه در الستیکس امکان پذیر است ؟
    ممنون

    1. سلام
      وقت بخیر
      یک داخلی ایجاد کنید و در follow me ان داخلی تماس های از دست رفته را به شماره موبایل مورد نظر ارسال کنید و سپس یک inbound route تعریف کنید و CID را آن شماره خاص قرار دهید و مقصد ان inbound route را داخلی که در ابتدای کار ایجاد کردید قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا