جستجو برای:
سبد خرید 0
  • دوره ها
    • سیسکو
    • مجازی سازی
    • میکروتیک
    • VoIP
  • مقالات آموزشی
    • سیسکو
    • میکروتیک
    • مجازی سازی
    • مایکروسافت
    • کریو
    • لینوکس
  • محصولات
  • رویدادها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • ویدیوها
    • ستون چهارم

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 05191002065
  • info@afratik.ir
  • خرید قالب
  • درباره ما
  • اخبار
0
افراتیک | مرکز آموزش های کاربردی شبکه
  • دوره هاداغ
    • سیسکو
    • مجازی سازی
    • میکروتیک
    • VoIP
  • مقالات آموزشی
    • سیسکو
    • میکروتیک
    • مجازی سازی
    • مایکروسافت
    • کریو
    • لینوکس
  • محصولات
  • رویدادها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • ویدیوها
    • ستون چهارم
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

افراتیک | مرکز آموزش های کاربردی شبکهاخبارآموزش هاVoIPسیپ ترانک (SIP Trunk) چیست و چه مزایایی دارد؟

سیپ ترانک (SIP Trunk) چیست و چه مزایایی دارد؟

7 اسفند 1399
ارسال شده توسط آرزو صبری
VoIP, آموزش ها

سیپ یا SIP چیست؟

سیپ (SIP) مخفف Session Initiation Protocol بوده و به طور ساده یک پروتکل جهت برقراری مکالمه بر روی بستر شبکه می باشد. سیپ مهم ترین پروتکل برای انتقال صدا بر روی بستر شبکه یا همان VoIP بوده که وظیفه برقراری یک مکالمه ی تلفنی و مدیریت آن را بر عهده دارد. پس با این تعریف می توان گفت که اگر قصد داریم تا مکالمات تلفنی را با استفاده از شبکه ی IP، برقرار کنیم به پروتکل SIP نیاز داریم.

 ترانک (Trunk) چیست؟

ترانک بیشتر از اینکه یک موجودیت فیزیکی باشد، یک مفهوم است. به عبارت بهتر ترانک به ارتباطی گفته می شود که تعداد بیشتر از یک مکالمه از طریق آن ارتباط برقرار می شود. این اصطلاح برای کسانی که با سانترال های سنتی سر و کار داشته اند، آشناست.

SIP Trunk چیست؟

سیپ ترانک سرویس تلفنی است که امکان ارسال و دریافت تماس‌های هم‌زمان در یک شبکه با استفاده از IP ممکن می‌سازد.   SIP Trunk، بین دو مرکز تلفن اتفاق می‌افتد. در واقع سیپ ترانک (SIP Trunk) ارتباطی با ظرفیت بیش از یک تماس هم‌زمان بین سرور VoIP مشترک و سوییچ‌های ارائه‌دهنده‌ سرویس است. مزایای سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) نسبت به روش‌های سنتی مانند پایداری، صرفه‌جویی در هزینه، مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری، این راهکار را به یک استراتژی ارتباطات تجاری تبدیل کرده است.

 

مزایای سیپ ترانک (SIP Trunk)

سیپ‌ترانک برای سازمان مزایای متعددی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • کاهش هزینه: معمولاً تعرفهی سرویس سیپ ترانک نسبت به خطوط شهری ارزان‌تر است.
  • بهبود مشتری مداری: خطوط سرویس تلفن SIP Trunk نسبت به خطوط تلفن‌های سنتی پایدارتر است.
  • مالکیت دائمی خط تلفن: سرویس تلفن ثابت سیپ ترانک (SIP Trunk) به مکان محدود نمی‌شود و در صورت جابجایی محل شرکت نیاز پرداخت هزینهی اضافه برای انتقال خط نیست. در ضمن می‌توان برای شعب مختلف یک سازمان فارغ از محدودیت‌های جغرافیایی یک سر شماره دریافت کرد.
  • کیفیت صدا: کیفیت تماس‌های صوتی سرویس سیپ ترانک HD است.
  • انعطاف‌پذیری: اضافه کردن کانال برای مدیریت تماس‌های بیشتر، بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.
  • امنیت: سرویس SIP Trunk یکی از امن‌ترین سرویس‌های تلفن موجود در بازار است. لازم به ذکر است سرور VoIP در سمت مشترک قرار دارد و تمام مسئولیت‌ آن به عهده‌ مشترک است.

 

انتخاب درست ارائه‌دهنده سرویس SIP Trunk

چند عامل مهم برای انتخاب ارائه‌دهنده‌ سرویس SIP Trunk وجود دارد که قبل از دریافت سرویس باید حتماً به آن‌ها توجه شود:

 

  • امنیت: به دلیل این‌که SIP Trunks بر بستر اینترنت کار می‌کند، بسیار مهم است که دارای یک شبکه مطمئن و یک سیستم امن باشد. ارائه‌دهنده سرویس باید به‌صورت ۲۴ ساعته سیستم را نظارت و مسئولیت‌های امنیتی را بر عهده گیرد.
  • هزینه: تعرفه و هزینه‌ها در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس بسیار رقابتی است، قیمت و کیفیت قبل از خرید سرویس باید سنجیده شود.
  • پشتیبانی: سرویس تلفن اصلی‌ترین راه ارتباطی با مشترکین است، به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکل می‌بایست در اسرع وقت حل گردد.

 

پس از انتخاب ارائه‌دهنده سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk)، باید مواردی نیز در داخل سازمان مورد بررسی قرار گیرد. برای نمونه سیپ‌ ترانک (SIP Trunk) وابسته به اینترنت است. برای استفاده بهینه از سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) باید برخی موارد نظیر حجم تماس‌های ورودی و خروجی و میزان نیاز پهنای باند برای پشتیبانی از سرویس تلفن را مدنظر قرار داد.

دریافت اینترنت اختصاصی برای سرویس تلفن سازمانی معمولاً بهترین راه‌حل برای اطمینان از پایداری سرویس است. بااین‌حال، اگر میزان ارتباطات کسب‌وکار درست ارزیابی شود و اقدامات احتیاطی مناسب برای تضمین کیفیت تماس اتخاذ گردد، می‌توان از سرویس پهنای باند  موجود نیز استفاده کرد.

برچسب ها: SIP TrunkVoIPسانترالسیپ ترانکویپ
بعدی تلفن اینترنتی نکسفون؟؟
قبلی میکروتیک چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • VoIP
  • آموزش ها
  • بدون دسته بندی
  • میکروتیک
برچسب‌ها
ATA Cloud hosted PBX hotspot IP IP PBX Ip Phone Mikrotik PBX Routerboard RouterOS SIP SIP Trunk VMware VoIP Winbox آنالوگ الاستیک امنیت ایزابل اینترنت دیجیتال رایانش ابری روتر روتربردها روتربورد سانترال سخت افزار سیستم عامل سیپ ترانک شبکه فایروال فناوری مجازی میکروتیک نکسفون نکسفون پرایم وایرلس ویپ
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
هدف ما :

 

ما در افراتیک تمام تلاشمان را برای تولید آموزش های کاربردی انجام می دهیم.

  • خراسان رضوی - سبزوار
  • 05191002065
نماد الکترونیک :
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.

تمام حقوق این وب سایت برای افراتیک محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
http://afratik.ir/?p=2107
لیست علاقه مندی ها 0
صفحه لیست علاقه مندی را باز کنید به خرید ادامه دهید
  • دسته بندی دوره ها
  • دوره های من
  • جستجو

دسته بندی دوره ها

VoIP

[1 دوره]

تجهزات شبکه

[3 محصول]

دوره های شبکه

[1 دوره]

میکروتیک

[3 محصول]

دوره های من

جستجو

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

    افراتیک

    الان در دفتر هستیم.

    با ما تماس بگیرید.

    تلفن تماس

    051-91002065

    پست الکترونیک

    info@afratik.ir